Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 15 juli 2010

Voor het geval

Japekoppie:
Nog een haarfabriek erbij in onze buurt. En een brutale ook. Zie je hem? Staat gewoon boven mijn hoofd water te drinken uit mijn waterbak. Ik doe net alsof ik hem niet zie, maar hou hem natuurlijk wel in de gaten. Ja, hij is nog jong, dat zie je zo. En je merkt het ook want hij is razendsnel. Zo lig je nog lekker rustig op je bank wat te dutten, zo spingt er zo'n nieuwe boven je heen en weer, zonder enig respect. Nee, ik weet niet wat ik ermee moet, met zo'n nieuwe, dus hou ik me maar laag. Maar nerveus word ik er wel van dus. Ik denk dat ik zo maar weer eens onze deurmat moet gaan markeren. Gewoon een flinke plas erop inderdaad, zodat ie weet dat ie niet bij ons niet hoeft binnen te komen. En dat geldt voor alles en iedereen die hier rondloopt. Laat ze dat maar goed in hun oren knopen. Kan jij niet even tegen hem blazen, nu je er toch bent? Een mep verkopen mag ook ja, misschien is dat nog wel beter. Maar die plas komt er sowieso. Voor het geval, inderdaad...

1 opmerking:

Hans zei

Die blik in zijn/haar ogen verraadt een wetenschapper. Dus Japekoppie, geen voorbarige conclusies!