Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 25 juli 2010

"Veilig stellen"

Mio:
Ja, ik ben op dieet en krijg twee afgepaste porties per dag. Speciaal voor mijn nierkwaal inderdaad. Dus u begrijpt wel dat ik een schreeuwende honger heb als de boel is verteerd, en het wachten op mijn volgende portie duurt altijd veel te lang.
Vandaar dat ik regelmatig bij anderen poog binnen te dringen, dat klopt. Daar staan namelijk overheerlijke brokken die ik thuis niet krijg, en als ik mijn acties goed voorbereid, zie ik best wel kans om tenminste een paar van die brokkies te jatten. Gewoon een kwestie van rustig wachten tot het juiste moment, ja.
Nu bof ik natuurlijk ook met dit weer, heh? Ja, er staan genoeg deuren en ramen open en ze letten niet soms gewoon niet goed op. De mensen dus, inderdaad. En ik ben natuurlijk slim en snel, heh?





U vindt dat ik behoorlijk aan het schrokken ben? Wel, vindt u dat gek? U kunt nu wel zeggen dat die kleine weer opgehaald is door zijn mensen, maar het kan zomaar gebeuren dat ie hier weer opduikt. Die Mees bedoel ik, ja. Brutaal als de neten en hongerig als een wolf. Hij heeft een paar keer geprobeerd om mee te eten van mijn schamele portie maar dat kon ik natuurlijk niet toestaan. Ja, ik heb behoorlijk staan grommen en gelukkig had ie daar respect voor. Bang zo u wilt, ja. Nee, mijn eten laat ik me niet afpakken, dat is een ding dat zeker is. Maar je weet maar nooit of dat jonge ding me weer komt lastig vallen, dus zet ik de vaart er maar even in. U kunt dat wel schrokken noemen, ik noem het liever "veilig stellen". Bent u nu klaar met uw interview? Dan zou ik nu graag in alle rust de laatste kruimels willen nuttigen. Dank u wel voor uw begrip....

3 opmerkingen:

ina zei

Arme Mio.
Ik hoop dat je niet bij ons komt jatten, de luikjes staan open, maar Bonya waakt!

Mevrouw Katblad zei

Wij hopen met u mee. Beter voor alle partijen, heh?

Hans zei

Zeg Mio,

je doet alsof je honger leidt!
Heb je jezelf al eens in de spiegel gezien!?