Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 14 juli 2010

Terug in oude routine

Charli:
Ja, vroeger liep ik altijd met u mee op uw ronde, dat klopt. Maar tegenwoordig doe ik dat liever alleen. Inderdaad, via de Kruidentuin naar de Parallelstraat, dan door de Steeg van Storm (waar nu die aansteller van een Bel op de hoek woont) en via het Zooiplein en de Hoftuin weer terug naar huis. Nee, ik vind het al een tijdje veel te druk, zo'n rondje met u. Teveel reporters mee, inderdaad. Alleen met mijn broer (Japekoppie - red.) en onze moeder (T. Troy - red.) vond ik het nog wel te doen. Ja, ook vóór die tijd toen mijn andere broers nog meeliepen, dat was ook wel leuk. Dat is inderdaad al heel, heel lang geleden.
Nee, ik word erg nerveus van al die nieuwe reporters en loop mijn rondje dus wel in mijn eentje. Dan heb ik tenminste de tijd om alles goed te besnuffelen en heb ik ruim de gelegenheid om een goede markering achter te laten. Ja, struikjes, fietstassen, noem maar op. Tempo doeloe ja.
Ik verlang best nog wel eens terug naar vroeger. Toen het hier nog wat rustiger was dus. Zonder Boez, Oscar, Cera en al dat andere volk, ja. Nee, ik wil niks met ze te maken hebben en negeer ze gewoon, zo kan ik teminste bij mezelf blijven en mijn eigen dingen doen. Ik heb inderdaad een heftige tijd achter de rug, maar de verbouwing van ons huis is nu klaar, dus geen getimmer meer en geen vreemde mensen meer over de vloer, nee. Nee, zoiets hoop ik nooit meer mee te maken want het heeft er allemaal wel ingehakt. Ja, mijn pleegbroer Ollie is nog steeds niet helemaal de oude en komt nauwelijks buiten. Nu kwam hij al minder op straat dan ik, dus ervan opkijken doe ik niet, maar toch. Ja, ik zit weer helemaal in mijn oude routine en werk elke dag mijn markeringsrondje af. Nee, dat gaat niet meer allemaal zo snel als vroeger maar ik heb de tijd en soms verdeel ik mijn ronde in wat kleinere subrondjes. Ja, niet alles meer achterelkaar en wat meer rustpauzes. Zoals nu inderdaad. Wel, zitten en rondkijken is ook een goede manier om je omgeving onder contrôle te houden en bovendien word je daar minder moe van, heh? Wat u zegt. Alles goed met mijn moeder? Nee, ik heb tegenwoordig niet meer zo de behoefte om bij haar op bezoek te gaan en ik heb zo het idee dat u dat ook prettiger vindt, niet? Vanwege mijn gesproei dus, ja. Wel mevrouw Katblad, nu wil ik graag weer even bij mezelf komen als u het niet erg vindt. U ook nog een fijne dag, ja.

Geen opmerkingen: