Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 26 juli 2010

Nageltjes op scherp

Siep:
U durft, mevrouw Katblad! Vier reporters tegelijk mijn tuin binnenleiden, wel wel.
Nee, ik zie ze niet graag komen. En reken er maar op dat ik ze, als u even niet oplet, zal verjagen. Ja, ik lijk niet alleen uiterlijk op uw mevrouw Troy, ik heb eveneens net zo'n prachtig karakter als zij en duldt dus geen vreemden in mijn omgeving. En al helemaal niet in mijn tuin dus, heh?
Ja, loopt u maar door met die Os en Boez, dan zal ik om te beginnen die Cera eens even aanpakken. Kijk, mevrouw Troy keert al om en gaat terug naar huis. Dat is omdat zij mij en mijn beweegredenen zo goed kan invoelen, inderdaad. En die jonge jongens krijg ik ook nog wel, tenzij u verstandig bent en ze meeneemt de Parallelstraat in. Maar dan moet u wel opschieten, want mijn nageltjes staan op scherp!

Geen opmerkingen: