Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 1 juli 2010

Graag gedaan.

Japekoppie:
Ik heb geen goed nieuws voor u. Nee, want ik heb net een dakinspectie uitgevoerd en tijdens deze inspectie is gebleken dat uw opbouw aardig aan het aftakelen is. Voor mij maakt dit niet veel uit, dat ge-aftakel, maar er liggen nu dus planken op het dak waar spijkers uitsteken. Luistert u naar me? Spijkers dus ja. Herinnert u zich nog die keer dat mijn moeder (mevr. Troy - red.) zo'n scherp ding dwars door haar tenen had gekregen en daaraan vast zat? Dat u midden in de nacht het dak op moest om haar te bevrijden? In uw nachtpon?
Wel, dan weet u wat u te doen staat.
Was u al aan het koken trouwens? Nee, dat dacht ik al want ik ruik niets. Bent u niet een beetje laat dan? Oh, de warmte ja. Wel, als u zover bent geeft u mij natuurlijk een seintje, niet? Ja, met die warmte is het helemaal belangrijk dat ik de vis of vlees voor u voorproef. Die kaas die u gisteravond had en die zo ongeveer van het bord afliep, heb ik voor u opgeruimd. Nee, het is zeer onverstandig om dat soort dingen nu buiten de koelkast te laten staan, dus ben ik u maar te hulp geschoten. Graag gedaan, ja.

2 opmerkingen:

ina zei

Wat is hij toch een behulpzame lieverd. Niet ziek geworden van die druipkaas, Japekop?

J'kop zei

Het was maar een heel klein restantje, en ook nog van de geit. Dus nee, gelukkig niet ziek. Dank voor uw belangstelling.