Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 26 juli 2010

Geen respect

Luna:
Ja, het klopt dat dit mijn wielhuis is en ik heb inderdaad ook een vergunning. Om hier te mogen liggen dus, ja.
Nee, als er mee gereden wordt - met dit wielhuis - is ie even van een buurman, maar staat ie hier geparkeerd, is ie van mij. Ja, het is maar dat het allemaal duidelijk voor u is. U snapt het? Wel, dat is dan weer mooi meegenomen want dan hoef ik het niet nog een keer uit te leggen.




Ja, want weet u, niet iedereen snapt het. Ja, verdomd lastig is dat, want dat betekent dat ze op mijn wielhuis klimmen terwijl ik daar geen toestemming voor heb gegeven. Wel, als ik hier niet ben en het niet zie, vind ik het niet zo erg. Dat ze er opklimmen, ja. Ik ruik het dan natuurlijk wel, later, maar goed, daar is nog overheen te komen. Nee, het ergste is wanneer ze op mijn wielhuis klimmen terwijl ik hier lig. Vooral dat jongere spul doet dat, want die hebben geen respect, heh? Ja, en dan gebruiken ze dit wielhuis als uitzichttoren en dat is dus niet de bedoeling. Fijn dat u mij begrijpt....


En wilt u dan nu onmiddellijk dat rood-witte geval dat daar maar voor mijn neus heen en weer staat te springen van mijn wielhuis verwijderen? Nee, doet u nu maar niet net alsof u dat nog niet in de gaten had, heh? Wegwezen inderdaad!
Tjongejonge.....

2 opmerkingen:

Annemieke zei

Wat een brutaaltje, die Oscar. Maar er is toch best plaats voor meer dan 1 haarfabriek op zo'n wielhuis?

ina zei

Wat kan Luna heerlijk chagrijnig kijken, zeg!